مشاغلمشاغل و مهارت ها

معرفی شغل کارشناس تولید محتوا

معرفی شغل:

اگر بخواهیم شغل تولید محتوا را معرفی کرده و سری به تاریخچه آن بزنیم احتمالا باید به دورانی برگردیم که انسان برای اولین بار توانست مطلبی را بنویسد و آن را در اختیار دیگران قرار دهد. بنابراین با توجه به این قدمت طولانی تولید محتوا می توانیم اهمیت آن را به خوبی درک کنیم. اما اگر بخواهیم تعریف دقیقی از تولید محتوا به عنوان یک شغل ارائه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که:

” تولید محتوا به ایجاد هر نوع نوشته، تصویر، صوت، تصویر و یا سایر روش‌های انتقال پیام گفته می‌شود که با هدف منتقل شدن مطالبی خاص ایجاد شده اند.”

نکته مهمی که در مبحث تولید محتوا باید به آن توجه نمایید این است که شخص تولید کننده محتوا باید به خوبی هدف از کار خود را درک کرده باشد و بداند که برای چه گروهی از مخاطبان و با چه هدفی باید دست به تولید فرمت های مختلفی از محتوا بزند. این امر به او کمک می‌کند تا به بهترین نحو کار خود را به انجام رسانده و مخاطب نیز به خوبی با محتوای ایجاد شده ارتباط برقرار نموده و تاثیر بپذیرد.

همچنین شخص تولید کننده محتوا باید با مباحث سئو نیز آشنا بوده و به دور از هر نوع تقلید از دیگران اقدام به تولید محتوایی اختصاصی و تازه نماید. این کار در نهایت منجر به این خواهد شد که او و یا مجموعه ای که در آن مشغول به کار است به عنوان ایجاد کنندگان مطالبی مفید و تازه شناخته شده و ضمنا وب سایت آن ها رتبه خوبی در موتورهای جستجوی مختلف از جمله گوگل داشته باشد.

    علت اهمیت شغل

این روزها که استفاده مردم از شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر از قبل شده و هر روز نیز در حال افزایش است، لزوم تولید محتوای با کیفیت از هر زمانی محسوس تر است. تولید محتوای خوب به شما کمک می‌کند تا دیگران به صورت کامل با مجموعه و خدمات قابل ارائه توسط شما آشنا شده و از این راه تصویری مطلوب در ذهن مخاطبان ایجاد نمایید. فراموش نکنید که یک فرد در اولین مواجهه با وب سایت و یا پیج اینستاگرام شما هیچ تصویری از مجموعه شما نداشته و این کیفیت محتوای تولیدی از سوی شماست که میزان اعتبار و تخصص شما را نمایان خواهد کرد.

همچنین در روزهایی که اکثر افراد جامعه پیش از خرید هر کالا و یا خدمتی اقدام به جستجو در گوگل می کنند، لازم است تا شما نیز بتوانید از طریق تولید محتوای با کیفیت رتبه خوبی در موتورهای جستجو بدست آورده و جزو اولین نتایجی باشید که به مخاطبان نشان داده می ‌شوید. به عبارتی دیگر، هرچه رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهتر بوده و یا در شبکه های اجتماعی تعداد فالوئرهای بیشتری داشته باشید، اعتبار بیشتری نیز در چشم دیگران خواهید داشت. تولید محتوای خوب به صورت مداوم و برنامه‌ریزی شده یکی از اصلی ترین فعالیت‌هایی است که برای دستیابی به این امر باید انجام دهید.

•    شرح وظایف

وظیفه شما به عنوان یک تولید کننده محتوا آن است که بر اساس سیاست‌ها و اهداف از پیش تعیین شده مجموعه خود اقدام به تولید متن، تصویر، صوت و یا سایر محتواهایی نمایید که بتواند به خوبی پیام مورد نظر را منتقل کرده، تصویری مطلوبی از مجموعه شما در ذهن مخاطب ساخته و یا حتی او را ترغیب به خرید کالا و یا محصولی از شما نماید.

ساعت­ کاری و محل­ کار:

شغل تولید محتوا یکی از منعطف‌ترین شغل ها بوده و شما می‌توانید با توافق کارفرما به صورت های حضوری، دورکاری ، پروژه­ای و … به انجام کار بپردازید.

مهارت­ های مورد نیاز:

مدرک تحصیلی خاصی برای انجام این کار لازم نمی باشد اما گذراندن دوره­ های مقاله­ نویسی ،تحلیل محتوا، نگارش و سئو می­تواند موثر باشد. مهارت‌های زیر نیز برای موفقیت در این شغل ضروری می باشد:

تسلط بر زبان و ادبیات فارسی و اصول نگارشی.

تسلط بر زبان انگلیسی جهت استفاده از منابع زبان اصلی.

توانایی بالا در نویسندگی و خلاقیت و تسلط بر نحوه نوشتن محتوای انگیزشی.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی و دیجیتالی در تولید عکس ویدیو و ..

آشنا بودن با مهارت سئو.

ذهن خلاق، قدرت تفکر بالا، درک عمومی بالا از نیاز های مخاطب، از مهارت­های روانشناختی مورد نیاز این شغل می باشد.

    درآمد حدودی

درآمد این شغل تا حد زیادی به مهارت، سابقه کاری و سختی و آسانی پروژه ای که تقبل می‌کنید بستگی دارد. نکته مهم دیگر در خصوص درآمد این شغل آن است که تقریبا همه چیز به توافق شما با کارفرما بستگی دارد و می‌توانید با توجه به حجم کاری و توانایی‌های خود برای حقوق و دستمزد مذاکره کنید.

    آیا این شغل برای شما مناسب است؟

اگر به نوشتن، طراحی گرافیکی، تولید پادکست و یا سایر روش‌های انتقال پیام علاقه دارید می‌توانید مطمئن باشید که تولید محتوا شغلی لذت بخش برای شما خواهد بود.

    آینده شغلی          

با توجه به افزایش روزافزون استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و بیشتر شدن میزان جستجوی آن ها در سایت‌ها، تولید محتوا قطعا شغلی باآینده کاری خوبی خواهد بود.

البته محتوا بخش های مختلفی دارد و افراد با توجه به توانایی ها و علایقشان میتوانند یکی را انتخاب کرده و در آن به فعالیت بپردازند. تولید محتوای متنی، ویدئو ،عکس و ….

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا