توسعه دهنده جلویی Front End Developer

توضیح شغل

توسعه دهنده جلویی وظیفه طراحی و ایجاد عناصر بصری قسمتی از وب سایت که کاربران با آن ارتباط برقرار می کنند را برعهده دارد. به عبارتی دیگر front-end به قسمت های ظاهری و ساختمان یک وب سایت مانند لوگو، تصاویر، منوها و اطلاعاتی که به صورت گرافیکی در اختیار کاربر قرار می گیرد، گفته می شود. وی هنر طراحی را با علم برنامه نویسی ترکیب کرده و مسئولیت ترجمه قالب های طراحی UI / UX به کدهای واقعی را برعهده دارد. او شکاف بین طراحی گرافیکی و اجرای فنی را پر کرده و نقشی فعال در این بین ایفا می کند.

توسعه دهنده جلویی ویژگی های جدید جذاب برای کاربر را بررسی کرده و برای استفاده آینده کد و کتابخانه قابل استفاده تعریف می کند، طرحهای UI / UX را امکان سنجی فنی کرده و برنامه را با سرعت بالا و انعطاف پذیری لازم بهینه سازی می کند. در واقع وی چگونگی نمایش لوگو، موقعیت نوار ناوبری، تمامی خدمات ارائه شده توسط مالک وب سایت و لینک های رسانه های اجتماعی را طراحی و اجرا می کند. طرح و الگوی وب سایت توسط طراح گرافیک طراحی شده و با کمک زبان های برنامه نویسی، یک وب سایت واقعی ایجاد می شود. این روند توسط زبان های مختلف نشانه گذاری یا تکنولوژی هایی مانند HTML، CSS ، جاوا اسکریپت و بعضی از فریمورک ها مانند بوت استرپ و ZURB اجرا می شود. با استفاده از این تکنولوژی ها وب سایت هایی ایجاد می شود که بی عیب و نقص است و برای کاربران جداب است. بخش front-end از قسمت های خلاقانه صنعت علوم کامپیوتر است که نشان می دهد هیچ دستگاه و ماشینی نمی تواند در طراحی جایگزین ذهن خلاق انسان شود.

توسعه دهنده جلویی Front End Developer

ساعت کاری و محل کار

کار به صورت تمام وقت، نیمه وقت یا پروژه ای انجام می گیرد در محل شرکت، سازمان مربوطه یا به صورت دورکاری.

مهارت ها

برای احراز این شغل نیاز به داشتن مهارت های شخصیتی چون توانایی حل مسئله، داشتن روحیه کار تیمی، علاقه به یادگیری مداوم، مسئولیت پذیری، دقت در انجام تسک ها، انعطاف در کار.

داشتن مهارت های تخصصی چون زبان های نشانه گذاری وب از جمله HTML5، CSS3، آشنایی با Css preprocessor ها از جمله Sass , Less , Scss Postcss و SASS، تسلط بر اسکریپت نویسی و چارچوب های جاوا اسکریپت از جملهjQuery، تسلط بر جاوا اسکریپت، آشنایی با کتابخانه ها و چارچوب های پیشرفته JavaScript مانند AngularJS ، KnockoutJS، BackboneJS، ReactJS، DurandalJS و غیره، آشنایی با Rest API و Json، تسلط بر ابزارهای ادیت تصویر مانند Photoshop، درک صحیح از اصول سئو.

توسعه دهنده جلویی Front End Developer

مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی ضروری برای احراز شغل

مدرک کارشناسی در کامپیوتر و طراحی وب یا یک رشته مرتبط گذراندن دوره های آموزش زبان های طراحی صفحات وب مانند HTML  و CSS و زبان های سمت سرور مانند جاوا یا جاوا اسکریپت.

4.9/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا