مهندس تست نرم افزار Software Test Engineer

توضیح شغل

وظیفه اصلی مهندس تست نرم افزار انجام تست های مورد نیاز برای بررسی صحت عملکرد نرم افزارها، یافتن اشکالات و رفع معایب و اطمینان از اینکه این آزمایش ها مشکلی در سیستم کاربران ایجاد نمی کند، است. آشنایی با ابزارهای تست نفوذ نرم افزارها، آگاهی از آسیب پذیری های امنیتی و روش های طراحی و تولید امن نرم افزار، تهیه تست های جامع و ساختار یافته براساس نرم افزارهای موجود در سیستم، تشخیص، مستندسازی و پیگیری جهت رفع اشکالات در نرم افزار، ایده پردازی، طراحی و خلاقیت در ارایه راهکار و شناسایی اهداف جهت اقدامات لازم در تست، تخمین زمان، اولویت بندی و برنامه ریزی برای انجام تست و یافتن و اجرای برنامه جدید با در نظر گرفتن اشکالات در سیستم از دیگر وظایف مهندس تست نرم افزار می باشد.

مهندس تست نرم افزار Software Test Engineer

ساعت کاری و محل کار

ساعت کاری معمول در این شغل اصولا روزهای اداری از 8 صبح تا 5 عصر می باشد. محل کار دفتر شرکت یا سازمان مورد نظر است. نحوه ارتباط با همکاران حضوری ، تلفنی ، فضای مجازی و … می باشد.

مهارت ها

از مهمترین مهارت های مورد نظر در این شغل مهارت حل مساله و مهارت تفکر انتقادی را می توان نام برد. از جمله مهارتها و توانایی های لازم دیگر، مهارت های ارتباطی قوی به صورت شفاهی و کتبی، توانایی در انجام کار به صورت تیمی، توانایی اشکالیابی و اشکال زدایی، تفکر اکتشافی و جزیی نگر بودن، قدرت تحلیل و تفکر، انطباق پذیری جهت مدیریت فشار و استرس، تجربه کار با ابزارهای تست و آشنایی با مفاهیم کاربردی دانش کامپیوتر و تسلط بر زبان انگلیسی.

مهندس تست نرم افزار Software Test Engineer

مدار تحصیلی و دوره های آموزشی ضروری برای احراز شغل

مدرک تحصیلی مورد نیاز این شغل کارشناسی مربوط به کامپیوتر و گذراندن دوره های تخصصی تست نرم افزار می باشد.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا