متخصص رسانه های اجتماعی Social Media Specialist

توضیح شغل

متخصص رسانه های اجتماعی تبلیغ محصولات و خدمات سازمان را برای مخاطبان جدید و کاربران کانال های مختلف شبکه های اجتماعی انجام می دهد. متخصص شبکه های اجتماعی مسئول ترکیب مارکتینگ و شبکه های اجتماعی برای حضور بیشتر سازمان در این شبکه هاست. متخصص شبکه های اجتماعی باید شناخت کافی درمورد هریک از پلتفرم های موجود ، دانش استراتژی های پلتفرم های مختلف و چگونگی مدیریت محتوا را برای افزایش بازخورد و درگیری مخاطب داشته باشد. او محتوای سازگار در همه رسانه های اجتماعی تولید کرده و همچنین نسبت به حل هرگونه شکایت یا انتقاد مشتری در شبکه های اجتماعی با سرعت و دقت بالا، اقدام می کند. متخصص رسانه های اجتماعی، برنامه ریزی و انتخاب استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را از طریق تحقیق، معیارگذاری و شناسایی مخاطب، تولید و اجرا می کند. همچنین تولید و توسعه محتوای آنلاین بر عهده وی است. در زمان مدیریت بحران ارتباطات به کمک سازمان آمده و کار تولید، ویرایش، انتشار و اشتراک مطالب روزانه (متن اصلی، تصاویر، ویدئو و HTML) را انجام می دهد، صفحات و پروفایل های شبکه های اجتماعی سازمان را به منظور بهتر دیده شدن سازمان تولید و نگهداری می کند، محتوا و پیام های تولید شده توسط کاربر را به طور مناسب و براساس سیاست های شرکت و جامعه بررسی کرده، طرح بازاریابی شبکه های اجتماعی و تقویم تحریریه را تولید و اجرا می کند. او به منظور بررسی ترافیک سایت، رضایت مخاطب و نتایج حاصل از بازاریابی، پیگیری و تجزیه و تحلیل گزارش ها را انجام داده و از این اطلاعات برای بهبود بازاریابی در آینده استفاده می کند، او به منظور مدیریت میزان شهرت شرکت، هماهنگی تبلیغات و افزایش دسترسی با بخش های دیگر همکاری میکند.

متخصص رسانه های اجتماعی Social Media Specialist

ساعت کاری و محل کار

کار به صورت تمام وقت، نیمه وقت در محل شرکت یا سازمان مربوطه یا بصورت دورکاری انجام می گیرد.

مهارت ها

کار در این حرفه نیازمند داشتن مهارت های شخصیتی چون مهارت های ارتباطی گفتاری و نوشتاری قوی، آینده نگری، خلاقیت، توانایی ایده پردازی، مسئولیت پذیری، داشتن ذهن استراتژیک.

و مهارت های تخصصی چون تسلط بر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و غیره، تسلط بر شیوه های طراحی وب سایت، طراحی و تولید محتواهای گرافیکی خلاقانه برای سازمان ، مدیریت و Administration شبکه های اجتماعی شرکت شامل تولید و بارگذاری محتوا تا پاسخگویی آنلاین به کاربران، تسلط کامل بر روی نرم افزارهای Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Adobe Illustrator، آشنا با نرم افزارهای تولید و ویرایش ویدئو مانند After Effec، تسلط به حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی، آشنا به مفاهیم کپیرایتینگ و اصول نگارش فارسی، توانایی برنامه ریزی، اجرا و مدیریت کمپین های تبلیغاتی، آشنایی با مباحث مربوط به سئو، ابزارهای گوگل، تسلط به زبان انگلیسی است.

متخصص رسانه های اجتماعی Social Media Specialist

مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی ضروری برای احراز شغل

مدرک کارشناسی در رشته بازاریابی، ارتباطات، مدیریت و سایر رشته های مرتبط.

گدراندن دوره های آموزش Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Adobe Illustrator، نرم افزارهای تولید و ویرایش ویدئو مانند After Effec و سئو SEO در احراز این شغل مؤثر است.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا