مشاغلمشاغل و مهارت ها

معرفی شغل کارشناس بازاریابی دیجیتالDigital Marketing

توضیح شغل:

متخصص بازاریابی دیجیتال مسئول تهیه و طراحی و همچنین ارائه برنامه­ های مختلف بازاریابی در جهت حمایت از رشد، گسترش محصولات و خدمات یک سازمان، به­ خصوص از طریق اینترنت است. وظیفه وی تهیه نقشه­ های ارتباطی با هدف انتقال پیام­ شرکت به عموم مردم است. او باید مهارت لازم برای مدیریت و طراحی این نقشه­ ها و ارائه به مخاطب را داشته ­باشد، با استفاده از بروشور، مقالات پژوهشی، مطالب پشتیبانی­ کننده رویدادها، خبرنامه­ ها و سخنرانی­ ها برای ارتقا هدف تجاری سازمان اقدام ­کند، اهداف بازار سازمان را درک کند و در مهلت تعیین­ شده کار را انجام دهد. متخصص بازاریابی دیجیتال باید با رویه­ ها، مفاهیم و شیوه ­های مختلف برنامه­ نویسی آشنا باشد. او باید در توسعه وب، رسانه­ های اجتماعی، تبلیغات وب و گرافیک تبحر داشته باشد. همچنین استراتژی بازاریابی اینترنتی را در هر برهه زمانی برای تقویت اهداف سودمندی سازمان، انتخاب كند.

متخصص بازاریابی دیجیتال باید از آخرین پیشرفت­ها در دنیای تبلیغات دیجیتال آگاه باشد و مایل به یادگیری ترفندها و ایده­ های جدید از اعضای تیمش و یا از بیرون سازمان باشد. باید بتواند بدون نظارت کار کند و همچنین باید تمام وظایف محوله را با خطای کم یا بدون خطا انجام دهد. بازاریابی دیجیتال شامل حوزه‌های فعالیت متفاوتی می‌شود که بعضی بسیار تخصصی هستند. در بعضی شرکت‌ها ممکن است مدیر بازاریابی همزمان تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال را نیز انجام دهد. در شرکت‌های بزرگتر، این تاکتیک‌ها توسط دیجیتال مارکترهای مختلف پیگیری می‌شود که هرکدام تنها بر یک یا دو مورد از کانال‌های دیجیتال تسلط دارند. این افراد شامل مدیر بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، متخصص بازاریابی محتوا، مدیر شبکه‌های اجتماعی، مسئول و هماهنگ‌کننده اتوماسیون بازاریابی، می­شوند.

ساعت­ کاری و محل­ کار:

کار بصورت تمام­ وقت، نیمه­ وقت یا پروژه­ای در محل شرکت، سازمان مربوطه انجام می­گیرد.

مهارت­ ها:

برای احراز این شغل نیاز به مهارت­های شخصیتی مانند توانایی کار تیمی، تحلیلگر،  اهل مطالعه و تحقیق، مسئولیت پذیری، خلاقیت، نظم و همچنین نیاز به داشتن مهارت­های تخصصی چون توانایی برنامه­ ریزی و اجرای کمپین­های موفق در شبکه­ های اجتماعی، آشنایی با اصول و مفاهیم بازاریابی، برندینگ و تبلیغات، آشنایی و تسلط به مدیریت شبکه های اجتماعی، تسلط به تحقیقات و تحلیل بازار و ارزیابی رقبا، تسلط به طراحی KPI های بازاریابی و فروش، آشنایی کامل به امور وب­سایت، SEO، آشنایی کامل با  Google Search Console،Google Analytics  ، Google AdWords، آشنا به Motion graphics و After effect، تسلط بر زبان انگلیسی، تسلط بر Adobe Photoshop، Illustrator، InDesign، Framemaker، DreamWeaver، HTML، HTML 5، CS.

مدارک تحصیلی و دوره­ های آموزشی ضروری برای احراز شغل:

مدرک کارشناسی در رشته بازاریابی، ارتباطات، مدیریت و سایر رشته­ های مرتبط.

مدرک خاصی برای احراز این شغل نیاز نیست و با مطالعه و یادگیری منابع اصلی از جمله مقالات وبلاگ‌ها، ویدیوهای آموزشی و غیره می‌توان در این حوزه آموخت.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا